Har du spørgsmål til livet? I så fald er du ikke alene! Alpha er et sted for dig, der går rundt og tænker på nogle af de store spørgsmål i livet - og om troen: Er der mon mere i livet end jeg tror? Hvem er Gud, Jesus og hvorfor døde han? Kan man opleve Gud i 2024?

Hvad er alpha?
Alpha er et introduktionsforløb til den kristne tro, hvor du kan komme lige som du er, og dele dine tanker om livet med andre i en afslappet atmosfære og uden det mindste pres eller fordomme. Kurset er åbent for alle, der gerne vil være med, uanset hvor lidt eller meget man ved om den kristne tro på forhånd – derfor er det både for dig, som ikke plejer at gå i kirke og dig, som går i kirke og har en vis forståelse for den kristne tro, men ønsker at dykke mere ned i den.

Vi begynder med at spise sammen.
Et måltid mad er en god måde at bringe folk sammen på, og det er det også i forbindelse med Alpha. Derfor begynder vi med at spise sammen, fordi det medvirker til at opbygge et fællesskab og dermed lære hinanden at kende.

Derefter er der et lille oplæg.
Oplæggene er udformet til at engagere og inspirere deltagerne til en samtale. De varer som regel 30 minutter, og det et videoplæg. De udforsker de store emner om tro og åbner en samtale om grundelementerne i kristendommen, som for eksempel: Hvem er Jesus? Hvordan kan jeg tro? Hvorfor og hvordan kan jeg bede? Hvordan leder Gud os?

Fulgt op af en samtale.
Dette er som regel den vigtigste del af et Alpha kursus: Muligheden for at dele tanker og ideer om det pågældende emne i en mindre gruppe. Ingen er forpligtede til at sige noget, og der er ikke noget der ikke må siges eller stilles spørgsmål til. Dette er en mulighed for at høre andres mening og bidrage med sit eget perspektiv i en ærlig, venlig og åben atmosfære.

Har du spørgsmål til livet?
I så fald er du ikke alene!
og om troen:

Er der mon mere i livet end jeg tror?
Hvem er Gud, og hvorfor dødede Jesus?
Kan man opleve Gud i 2024?
Tylstrup Frikirke tilbyder et Alpha kursus i foråret 2024.
Alpha kurset begynder tirsdag d. 5. marts og derefter hver 2. tirsdag :
05. mar. Er der mere i livet end dette?
19. mar. Hvem er Jesus?
02. apr. Hvorfor døde Jesus?
16. apr. Hvordan kan jeg tro?
30. apr. Hvorfor og hvordan skal jeg bede?
14. maj Hvorfor og hvordan skal jeg læse Bibelen?
28. maj Hvordan leder Gud os?
11. jun. Hvordan kan jeg modstå det onde?
22. jun. Hvordan får jeg mest ud af resten af mit liv?

Aften program:
18.00 Velkomst og spisning
Ca. 18.45 Undervisning
Ca. 19.30 Samtale og kaffe
20.15 Tak for i aften
Har du brug for yderligere informationer, kan du henvende dig til nedenstående

Inden d. 1. marts til:
Arne Hansen